Haberler

Paylaş

Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk, 2014 yılını değerlendirdi, 2015 yılı hedeflerini belirledi.

31 Aralık 2014
“Her Yeni Yılı Daha Çoğunu Yapmak için Yeni Bir Başlangıç Kabul Ediyoruz” Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk yayınladığı yeni yıl mesajında her yeni yılı hedef büyüterek karşıladıklarını belirterek, “Gücümüzü 60 yıllık tecrübemizde alıyoruz” dedi.
Yeni yıl dolayısıyla bir mesaj yayınlayan Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk, “Dünün teslimiyet psikolojisini üzerimizden attık, Dünya şirketler liginde yükselmenin şartı şirket yaşıyla değil fırsatları kovalamak ve değişimin dinamiklerini yakalamakla orantılıdır” dedi. Recep Konuk, hedeflerinin Konya’dan küresel bir gıda devi çıkarmak olduğunun altını çizdi.
HEDEFİMİZ KONYA’DAN KÜRESEL BİR GIDA DEVİ ÇIKARMAK
Üretimde 60 yılını tamamlayan Konya Şeker olarak küresel bir gıda devi olmak için yürüdükleri hedefte yeni bir yıla daha adım attıklarını ve her yeni yılı yeni bir yatırım yılı olarak karşıladıklarını belirten Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk, yeni yıl mesajında şunları söyledi;
“Konya Şeker üretimdeki 61’inci yılına adım attığı 2015’i de bir önceki yıl ve ondan da önceki yıllarda yaptıklarından daha çoğunu yapmak hedefiyle karşılıyor. 60 yıl önce Konya Şeker ve Konya Şeker’in üretici ortakları açısından bir fabrika kurup, o fabrikada kendi pancarını işlemek başarı idi, o başarıldı. Kuruluştan sonra ilk yıllar eldekini muhafaza etmek başarı idi, o da başarıldı. Başaranların başarısını takdir ettik, onları dualarımızdan eksik etmedik ve kayıp yıllarımızın telafisine odaklandık. 2000’li yıllarla birlikte ilk olarak bakış açımızı değiştirdik. Pozisyonumuzu muhafaza etmek yetmez dedik ve yeni fırsatları görmemizi sağlayacak yeni pozisyonumuzu tarif ettik.  İşe ne olduğumuzu yeniden tanımlamakla başladık. Bizim işimiz gıda diyerek hareket alanımızı genişlettik. Bizim ortaklarımız şeker pancarı üretir, evet ancak onların adı çiftçidir ve pancarın yanı sıra diğer ürünleri de üretir gerçeğinden hareketle onları ilgilendiren her ürün ve her meseleyi ilgi alanımıza dâhil ederek hedef büyüttük. Bir karar daha verdik, tarladan sonraki süreçte ve o süreçlerin eksiksiz tamamında olmayı hedefledik. Yani ne olduğumuzun adını koyduk, konumumuzu açık yüreklilikle tespit ettik ve rotamızı çizdik.”
DAHA ÇOK ÜRETMEKTEN VAZGEÇMEYECEĞİZ
Değişen ve büyüyenlerin aslında yaptıklarının dünyanın ritmine ayak uydurmaktan ibaret olduğunu fark ettiklerini belirten Recep Konuk, “Hızlı koşan sektör ve şirketlerin biz durduğumuz için hızlı göründüğünü anladık. Ve dünyanın sizi asla beklemediğini, beklemeyeceğini tecrübe ettik. Önde koşanları yakalamak için onların her adımına iki üç adımla karşılık vermek zorunda olduğumuzu idrak ettik. Milenyuma tek fabrika ile giren Konya Şeker’in son 15 yıldaki acelesinin sebebi budur, önde koşanları yakalamak ve önde koşanlarla yarışabilmek. Bu mümkün mü? Mümkün. Mümkün ama önce ve öncelikle teslim olmamak ve teslim etmemek kaydıyla. Mümkün ama asla ve asla üretmekten, daha çok üretmekten vazgeçmemek kaydıyla” dedi.
10 YILDA 1 FABRİKADAN 33 ÜRETİM TESİSİNE
Konya Şeker’in 60 yıldır sahnede olduğunun altını çizen Recep Konuk, “2015 61’inci yıl. Bu 60 yılda duvarlardaki 59 takvim değişti. Şimdi 60’ıncısı da değişecek. 60 yıllık tecrübe bize şunu öğretti, sizin mazeretiniz var diye dünya asla sizi beklemiyor, siz duruyorsunuz diye dünya yerinde de saymıyor. Her yıl ve her yıl bir öncekinin üstüne koymak zorundasınız. Dünya ile yarış yaptıklarınıza her yıl yeni bir şeyler eklerseniz mümkün oluyor. Evet, bizim kayıp yıllarımız var. 50 yılda belki biri iki edemedik, ancak 10 yılda bir fabrikadan 33 üretim tesisine ulaştık. Yani ritmi yakaladık. İvmelendik. Peşinden koştuklarımızın bir adımına iki üç adımla cevap vermeye başladık. Dünün teslimiyet psikolojisini üzerimizden attık, bizim şahitliğimizde geçen dünyanın 60 yıllık seyrinden cesaret aldık. Boşluk bırakmamayı, boşlukları doldurmayı öğrendik. Dünya şirketler liginde yükselmenin şartının şirket yaşıyla ilgisinin olmadığını fırsatları kovalamak ve değişimin dinamiklerini yakalamakla orantılı olduğunu anladık” diye konuştu.
İKRAM GELENEĞİNİN TEMSİLCİSİ TORKU
Yeni yıl mesajının son bölümünde Torku markasının ticari bir üründen ziyade ülkemizin ikram geleneği ve hassasiyetinin temsilcisi olduğunu belirten Recep Konuk, açıklamasını şöyle sürdürdü;
“Konya Şeker’in tarladaki süreci mamul ürünle taçlandırdığı ve tarladaki ürünü en doğal ve en sağlıklı haliyle tüketiciyle buluşturduğu, on binlerce üreticiyle milyonlarca insan arasında aracısız gönül köprüsü kurduğu, ticari bir üründen ziyade ülkemizin ikram geleneği ve hassasiyetinin temsilcisi olan Torku’nun hikâyesi en etkili ve en etkileyici olanı. Biz sadece bu toprakların değil, dünyanın en etkileyici hikâyelerinden birine yaslanıyoruz. Bu hikâyenin girişi 1954’te yazıldı, gelişme bölümünü girişten yarım asır sonra yazmaya başladık genişleme ve devamları için o kadar beklemeyeceğiz, bekletmeyeceğiz ve beklememekte de bekletmemekte de kararlıyız. O nedenle 2015, Konya Şeker için sadece bir takvim yılının başlangıcından ibaret değildir, tıpkı kendisini takip edecek yıllar gibi. Daha çok yatırım, daha çok tesis, daha çok üretim, daha çok ürün, daha çok üreten ve daha çok kazanan çiftçi, daha çok güvenilir ürün çeşitliliğiyle tüketicinin sağlığını ve ekonomisini düşünen, kendine yetenden daha fazlasını üreten, ürettikçe zenginleşen bir Türkiye iddiasını gerçekleştirmek için her yıl bir öncekinden çok yatırım yapan ve hedefini kendi hinterlandındaki her ürün ve her üreticiye teminat oluşturana kadar sınırsız yatırım olarak tarif eden Konya Şeker, 2015’i de bir önceki yılda gerçekleştirdiklerinden daha fazlasını, çok daha fazlasını yapma iddiasıyla karşılayacak.
Bu iddiamızı ilânihaye ve kesintisiz sürdürme kararlılığında olduğumuzu ifade eder, bu bereketli toprakların cömertliğine her yaptığı yatırımda bir kez daha şahitlik eden ve o cömert, bereketli toprakların sunduğu zenginliğin Türk Çiftçisine ulaşmasına aracılık eden Konya Şeker olarak, ülkemizin evlatları ve milletimizin her ferdi için, her yeni günün bir önceki günden, her ayın bir önceki aydan, her yılın bir önceki yıldan daha güzel, daha huzurlu ve daha müreffeh olması için gösterdiğimiz gayretin 2015 yılında daha da artacağını belirterek, üretici ortakları ve tüm çalışanlarıyla ülkemizin en büyük ailesi olan Konya Şeker ailesi adına başarı, sağlık, huzur ve mutluluk dolu bir yıl dilerim.”